Swiss Contribution

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej

Project supported by a grant from Switzerland through the Swiss Contribution to the enlarged European Union

INSTYTUCJA REALIZUJĄCA PROJEKT

Fundacja Karpacka

Informacje prasowe

11-04-2016

Made in Karpaty po raz kolejny na targach AGROTRAVEL

W dniach od 7 do 10 kwietnia odbyły się VIII Międzynarodowe Targi  Agroturystyki i Turystyki Wiejskiej w Kielcach.

 Targi AGROTRAVEL to najważniejsza wyspecjalizowana impreza wystawiennicza w Polsce, która integruje branżę turystyczną z obszarów wiejskich Polski i Europy. Stwarzają one możliwość upowszechnienia – w jednym miejscu i czasie – wielokulturowej oferty europejskiej turystyki wiejskiej i agroturystyki.  Są centrum spotkań potencjalnych  przedsiębiorców i partnerów do współpracy w zakresie budowania oraz rozwoju markowych i sieciowych produktów turystyki wiejskiej. Corocznie podczas AGROTRAVEL ponad 20 tys. odwiedzających zapoznaje się z propozycjami spędzenia wolnego czasu na wsi prezentowanymi przez około 150 wystawców z kraju i zagranicy. 

Fundacja Karpacka – Polska już po raz kolejny  przygotowała stoisko , na którym promowała sieć lokalnych produktów „Made in Karpaty”  oraz realizowany  projekt  „Alpy Karpatom”.

Nasze stoisko budziło ogromne zainteresowanie wśród odwiedzających , którzy z radością kupowali regionalne i ekologiczne  produkty  wytwarzane przez  członków  Sieci „Made in Karpaty”. 

Działalność Sieci polega na prowadzeniu wspólnej sprzedaży i promocji produktów regionalnych i lokalnych, wytwarzanych przez jej członków. Na dziś w Sieci zrzeszonych jest 80 podmiotów gospodarczych, które oferują 162 produkty i usługi objęte wspólną marką i posiadające wspólny znak towarowy.

 

Produkty te spełniają wymagania wysokiej jakości, karpackiego charakteru i zgodności z kryteriami zrównoważonego rozwoju. Dzięki uczestnictwu w Sieci producenci zyskują prawo do korzystania z jej narzędzi marketingowych i dystrybucyjnych oraz występowania w  materiałach promocyjnych.

Podczas Targów ogromnym zainteresowaniem cieszyły się regionalne  produkty  spożywcze a zwłaszcza wyśmienite czekolady ręcznie wytwarzane przez M. Pelczar Chocolatier . Ogromną furorę zrobiły również przetwory wyprodukowane przez  Cukiernię  „Santos” z  Krosna  oraz  ZPOW „Aronia” .

Wśród rękodzielników prym wiodły biżuteria ceramiczne z Galerii „Czarny Kot” oraz z „Kuźni Skarbów” .

Produktem przyciągającym uwagę osób odwiedzających Targi był „Zwierzyniec Karpacki” czyli szklane figurki zwierząt produkowane przez Villa Glass Studio z Krosna.

Podczas Targów szczególnym zainteresowaniem cieszyły się oferty  usług turystycznych zachęcających do pobytu w regionie . Szeroka oferta prezentowała usługi członków sieci w zakresie noclegów, rekreacji a także aktywnego spędzania czasu  np. spływ kajakowy, triatlon itp.

Hitem targów były oczywiście Drezyny Rowerowe z Uherzec, które przyciągały tłumy ciekawskich oraz wszystkich tych, którzy uwielbiają aktywny wypoczynek.

 

Fundacja Karpacka – Polska w ramach promocji regionu i projektu Alpy Karpatom  prezentowała również wystawę fotograficzną pt. „Nasze Karpaty” . Zdjęcia prezentowały piękno Karpat i przyciągały wzrok zarówno tych, którzy nigdy ich nie odwiedzili jak i tych, którzy z radością do nich wracają.