Swiss Contribution

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej

Project supported by a grant from Switzerland through the Swiss Contribution to the enlarged European Union

INSTYTUCJA REALIZUJĄCA PROJEKT

Fundacja Karpacka

Made in Karpaty

Osoby zainteresowane Siecią "Made in Karpaty"

Statuetka Made in Karpaty

 

Wszystkich zainteresowanych współpracą lub przystąpieniem do Partnerskiej Sieci Sprzedaży i Marketingu Produktu Lokalnego MADE IN KARPATY oraz otrzymaniem certyfikatu z wizerunkiem rysia, uprawniającego do posługiwania się marką, zapraszamy na stronę: http://www.madeinkarpaty.org/

Kolejne wręczenie certyfikatów Made in Karpaty

21 października 2014 w sanockim zamku odbyła się uroczystość wręczania certyfikatów Made in Karpaty. Kolejnych 15 podmiotów otrzymało prawo używania marki Partnerskiej Sieci Sprzedaży i Marketingu Produktów Lokalnych, powstałej w ramach projektu Alpy Karpatom, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej, realizowanego przez Fundację Karpacką – Polska.

Swoją obecnością, wagę uroczystości podkreśliła Wicewojewoda Podkarpacki Alicja Wosik i Burmistrz Miasta Sanoka Wojciech Blecharczyk. W trakcie uroczystości odczytano także list gratulacyjny Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla.

Odtąd marką Made in Karpaty mogą posługiwać się kolejne produkty spożywcze i usługi turystyczne wyróżnionych firm, m. in. chleb, wędliny, Sanocki Pyłek Kwiatowy, ciasteczka owsiane, lody, piernik, syrop z mniszka, powidło, bojkowskie place zabaw, Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe, Bieszczadzka Dorożka i Bieszczady w Siodle. Gratulujemy wyróżnionym i zapraszamy kolejnych producentów i usługodawców do kontaktu z Regionalną Izbą Gospodarczą, partnerem odpowiedzialnym za tworzenie Sieci.

Pliki do pobrania:
Listra_produktow_certyfikowanych_Made_in_Karpaty.doc

Posiedzenie Kapituły Pieczęci

 

 

 

W dniach 26-27 września 2014 roku w Klimkówce odbyło się posiedzenie Kapituły Pieczęci Made in Karpaty. Kapituła przyznała prawo używania marki kolejnym produktom spełniającym wymogi „karpackości”.

W październiku wyrobom i usługom przyjętym do sieci zostaną wręczone oficjalne certyfikaty, statuetki i pieczęcie.

Certyfikaty MADE IN KARPATY zostały wręczone po raz drugi

Kolejna grupa 26 lokalnych producentów, usługodawców i rękodzielników uzyskała prawo używania marki MADE IN KARPATY.

Certyfikaty zostały wręczone podczas uroczystości 10 lipca 2014 na sanockim zamku w kategoriach: żywność, rękodzieło i produkty turystyczne. Przyjmowane do Sieci produkty charakteryzuje wysoka jakość oraz związek z Karpatami na podstawie tradycji, pochodzenia użytych surowców i terytorium działania.

Partnerska Sieć Sprzedaży i Marketingu Produktów Lokalnych MADE IN KARPATY została utworzona w ramach projektu Alpy Karpatom, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, realizowanego przez Fundację Karpacką – Polska. Parterem odpowiedzialnym za Sieć jest Regionalna Izba Gospodarcza w Sanoku www.rigsanok.pl, do której mogą się zgłaszać podmioty zainteresowane certyfikatem MADE IN KARPATY. Po zakończeniu projektu działania kontynuowane będą przez spółkę „Made in Karpaty”.

Pierwsze certyfikaty MADE IN KARPATY wręczone!

24 kwietnia 2014 roku na sanockim zamku, 20 lokalnych przedsiębiorców, producentów żywności,usługodawców i rękodzielników otrzymało prawo używania marki MADE IN KARPATY

Certyfikaty przyznano ponad 50 lokalnym produktom i usługom w trzech kategoriach: żywność, rękodzieło i produkty turystyczne, wszystkie nierozerwalnie związane z Karpatami.

Podmioty przystępujące do Sieci są świadome, że jest ona nie tylko narzędziem wspólnej promocji i sprzedaży, lecz ogromnym zobowiązaniem wobec jej klientów, poszukujących produktów karpackich. Zobowiązanie to dotyczy miejsca produkcji produktu, użytych surowców, jak również nawiązania do karpackich tradycji, prośrodowiskowego charakteru, a przede wszystkim wysokich standardów jakości.

Partnerska Sieć Sprzedaży i Marketingu Produktów Lokalnych MADE IN KARPATY została utworzona w ramach projektu Alpy Karpatom,  współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, realizowanego przez Fundację Karpacką – Polska. Parterem odpowiedzialnym za Sieć jest Regionalna Izba Gospodarcza w Sanoku www.rigsanok.pl, do której mogą zgłaszać się podmioty zainteresowane przystąpieniem do sieci. Docelowo, po zakończeniu projektu pieczę nad certyfikacją będzie sprawować tworząca się spółka „Made in Karpaty”.

Wśród produktów, które w pierwszej turze otrzymały prawo używania marki MADE IN KARPATY znalazły się m. in.: pieczywo, wyroby wędliniarskie, woda mineralna, piwa rzemieślnicze, produkty pszczelarskie, mąka ekologiczna, wyroby z drewna, wyroby pamiątkarskie, kute wyroby z metali, autorska pocztówka z Bieszczad i kompleks hotelowo-restauracyjny.

Podmioty, które otrzymały certyfikaty:

1.  Józef Pernal, Piekarnia S.C  Józef i Dominik  Pernal

2 . Krzysztof Bałon, Gospodarstwo Pszczelarskie Na Podkarpaciu "Eko Bałon"

3. Zofia Szepieniec, Zajazd "Jaś Wędrowniczek"

4. Ryszarda Filar, Uzdrowisko Rymanów S.A.

5. Piotr Zajdel, Browar Rzemieślniczy Z&Z  sp. z o.o.

6. Robert Anczakowski, Zajazd "Zacisze"

7. Teresa Derwich, JK  sp. z o.o,  Zakład Jasionka

8. Marek Kiełtyka, PPH " Kiełtyka" Grażyna Kiełtyka

9. Konrad Kurcoń, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "UNIW-MŁYN", Młyn Kopytowa

10. Mateusz Ziemiański, TrzePack Joanna Wojtoń - Ziemiańska  

11. Marta Zubel, Galeria Pracownia "Stare Kino" Marta Zubel   

12. Teresa Bodziak-Husar, Galeria "U Tesi"

13. Michał Krzanowski, DWERNIK  S.C. 

14. Paweł Pleśniarski, Kowalstwo Artystyczne "Tradycja"

15. Filip Pasek, Kuźnia Skarbów

16. Wiesław Bajger, PPH Bajger Wiesław

17. Janusz Mogilany

18. Jan Mogilany     

19. Janusz Tomaszewski, KROMAK - Kompleks Hotelowo-Restauracyjny DWÓR OSTOIA

20. Anna Ostoia-Szmyd, FPHU Ania Hotel Restauracja "Śnieżka"

Pierwsze posiedzenie członków Kapituły Pieczęci

W dniach 21 – 22 marca 2014 r. w Stężnicy odbyło się posiedzenie członków Kapituły Pieczęci przyznającej prawo używania marki Made in Karpaty.

W oparciu o zgromadzone dokumenty, fotografie, próbki wyrobów, opisy oraz przedstawione opinie audytorów i Prezesa nowopowołanej spółki Made in Karpaty, Kapituła dokonała weryfikacji pierwszej grupy wniosków.

Ogółem, prawo używania marki Made in Karpaty, przyznano ponad 50 produktom, zaproponowanym przez 20 dostawców, z 36 ubiegających się o certyfikat.

Oficjalne wręczanie certyfikatów nastąpi w ciągu najbliższych tygodni.  Wszystkim pozytywnie ocenionym składamy gratulacje.

Kolejne wnioski będą rozpatrzone na następnym posiedzeniu Kapituły.

Zainteresowanych przystąpieniem do Sieci zapraszamy do kontaktu z organizatorami oraz do składania wniosków o przyznanie certyfikatu, który można pobrać ze strony:partner.madeinkarpaty.org/dokumenty

 

Organizatorzy:

Bogusław Połdiak  - Koordynator Projektu

Tadeusz Szałankiewicz – Prezes sp. z o.o. w organizacji Made in Karpaty

 

Za utworzenie Partnerskiej Sieci Sprzedaży i Marketingu Produktów pod Wspólną Marką Made in Karpaty odpowiedzialny jest partner projektu Regionalna Izba Gospodarcza w Sanoku. Sieć powstaje w celu wspólnej promocji i dystrybucji produktów.

Marka ma już swoje logo z wizerunkiem rysia, którym opatrywane będą produkty certyfikowane w ramach sieci. W styczniu 2014 roku został wybrany skład Kapituły Pieczęci przyznającej prawo używania marki. Partnerzy projektu są w trakcie powoływania spółka z o. o., która po zakończeniu projektu Alpy Karpatom będzie kontynuować obowiązki certyfikacji.

Aktualnie deklarację przystąpienia do sieci zgłosiło 35 podmiotów, wypełniając karty dla około 100 produktów z zakresu turystyki, wyrobów rękodzielniczych, żywnościowych i in., które przejdą przez weryfikację Kapituły.

Jeśli jesteście Państwo właścicielami produktu, który zasługuje na miano „Made in Karpaty”, zapraszamy do kontaktu z Panem Bogusławem Połdiakiem i Tadeuszem Szałankiewiczem, kontakt: biuro.madeinkarpaty@gmail.com, tel. 13 46 30 444.

Więcej informacji na stronie internetowej www.madeinkarpaty.org

Made in Karpaty

Autor: Zofia Kordela - Borczyk

Karpaty  stanowią – po  Alpach -  drugi co do powierzchni i wysokości łańcuch górski Europy. Od Alp oddzielone w okolicach Bratysławy doliną Dunaju, ciągną się blisko 1500 kilometrowym łukiem, który odgina się w kierunku północno-wschodnim. Różnorodność krajobrazów, fauna i flora Karpat jest porównywalna z Alpami. Pomimo,  że Karpaty stanowią jedynie 6,1 % powierzchni Polski, to położone w dużej części na terenie województwa podkarpackiego stanowią w głównej mierze o jego atrakcyjności turystycznej.

 

Jednakże od wielu lat pomimo podobieństw to Alpy, a nie Karpaty przyciągają zimą i latem tysiące turystów z całego świata. Doskonały marketing i wspaniała promocja Alp przyczyniły się do tego, że stały się one jedną z cenniejszych światowych marek, z której zasobów czerpie do dziś olbrzymie dochody kilka krajów.

 

Z wielu powodów, w tym politycznych Karpaty zostały zepchnięte w cień Alp, a próba odbudowy ich tożsamości rozpoczęła się dopiero z początkiem lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. A przecież już w XIX wieku cieszyły się opinią gór „magicznych” i czystych, a ich nazwa wykorzystywana w kampaniach promocyjnych imperium kosmetycznego Polki  żydowskiego pochodzenia  Heleny Rubinstein. To właśnie madame Rubinstein  twierdziła, że zioła i woda do produkcji jej kremów pochodzą z Karpat. Ile jest w tym prawdy, a ile  marketingowego kunsztu, nie dowiemy się nigdy, prawdą natomiast jest, że z Karpat pochodzi pierwsza wyprodukowana „baryłka„ ropy naftowej, doskonałej jakości wody mineralne i powietrze przynoszące ulgę w wielu dolegliwościach. Kilkanaście lat temu Pani Lynn Elsworth z amerykańskiej Fundacji Forda pytała mnie „ o wodę na urodę „ rodem z Karpat, o której słyszała w dzieciństwie  od bawiących się z nią w dzieci polskich emigrantów.

 

Wykorzystajmy zatem Karpaty jako podstawę budowania korzystnego wizerunku, źródło rekomendacji i inspiracji. Niech zainicjowana przez Fundację Karpacką – Polska próba stworzenia marki Made in Karpaty wesprze rozwój regionu,  niech pod tą nazwą kryją się produkty, dla nas mieszkańców Karpat - uważane za tradycyjne i pospolite, na zewnątrz odbierane jako cenne, specyficzne i niepowtarzalne.  Niech ten proces wesprze szeroki program dotacji i szkoleń mający na celu wykorzystanie dobrych praktyk alpejskich rodem z  Szwajcarii.

 


PODRĘCZNIK STANDARDÓW JAKOŚCI PRODUKTÓW LOKALNYCH I TURYSTYKI PRZYJAZNEJ ŚRODOWISKU

Poniżej znaduję się załączony w wersji pdf "Podręcznik standardów jakości produktów lokalnych i turystyki przyjaznej środowisku".

Pliki do pobrania:
1359720919_Podrecznik_standardow_jakosci_7_stycznia_2013.pdf